Narni-Scalo - ROME!!!

28 oktober 2014 - Rome, Italië

We zijn er! Onze tocht is volbracht. Daar stonden we dan, met Maria achterin de rugzak, midden op het grote Sint-Pietersplein. Geweldig. Alsof de wereld heel even stil stond. Maar de toeristen blijven gewoon nog selfies maken, de auto's blijven toeterend over straat rijden en de klok van de Sint-Pieter slaat gewoon twee uur. Niemand schenkt aandacht aan ons. Niemand merkt op dat wij pelgrims zijn die zijn aangekomen op hun eindbestemming; de heilige stad Rome. Maar dat hoeft ook niet. We vieren het op het plein met z'n tweeën. We doen een vreugde dans, zetten onze tas tegen een paal en laten alles even bezinken. Na een uur halen wij Maria uit de tas en maken een foto van ons drieën op het plein. Een bewijs dat we het hebben gehaald, want ook Maria heeft het gehaald. Ze is nog steeds helemaal vol. Vol van triomf lopen wij naar de Friezenkerk. Daar halen wij ons testimonium. De meneer van de kerk hangt voor ons de vlag uit. Zo weet iedereen dat er twee pelgrims veilig zijn aangekomen in Rome. Super! Hier krijgen wij wel even de echte pelgrimsaandacht. Naast alle heiligen lopen wij nu ook met een oorkonde op zak. Gaaf! Wij zijn trots op ons zelf. In het bijzonder bedanken wij Christoffel, Maria, Cornelius en Antonius voor deze voorspoedige reis. Daarnaast alle familieleden, vrienden, kennissen, (nachtdienst-)collega's en blogvolgers bedankt voor de fijne reacties. Wij zijn pelgrim af. Wij zijn nu weer gewoon. Gek. Aan dat idee moeten wij nog even wennen.

1. Henk:
    28 oktober 2014
    Top! En nu even met de benen omhoog.
  2. Mareen:
    28 oktober 2014
    Super hoor! Jullie hebben het gewoon gehaaaaaaaaaald! Trots op jullie!
  3. Arie:
    28 oktober 2014
    Gefeliciteerd. Je hebt Rome gehaald.
    Ik ga de verhalen wel missen.
  4. Sanne:
    28 oktober 2014
    Wow!Knap hoor! Super goed gedaan!
  5. Maddie:
    Geweldig!! Diepe buiging!
  6. Sabyna:
    28 oktober 2014
    Toppers petje af, diepe buiging.
  7. Charlot:
  10. Iris:
    Super!
  11. Noud Maas:
    28 oktober 2014
    Tja, met Christoffel, Maria, Cornelius en Antonius als voorsprekers, moest dit natuurlijk wel goed gaan. Voor nu: Zet al je zintuigen open en geniet van wat ze binnenlaten. Ennuh... pelgrims blijven jullie voor de rest van je leven.
  12. Els Bastiaansen:
    28 oktober 2014
    Van harte gefeliciteerd, wij hebben respect voor jullie... Een mooie ervaring rijker, geniet ervan... Kanjers... groetjes Bas en Els
  13. Wilma:
    mooi mooi! Bikkels zijn jullie
  14. Clarina:
    29 oktober 2014
    Hartstikke knap ! Ik doe het jullie niet na en als ik nog eens naar Rome ga dan gewoon met het vliegtuig dan ben ik er binnen 2 uur hahaha... Maar Rome is een mooie stad dus ik zou er nog even lekker van genieten dat hebben jullie dik verdiend !!!
  15. Familie Peeters:
    29 oktober 2014
    Proficiat!! Knap gedaan hoor. We hebben genoten van jullie verhalen. Nu weer verder met het gewone leven, wel met een volle rugzak aan belevenissen die je nooit meer zult vergeten.
    Groetjes van de ons uit Rijsbergen
  16. Tiny:
    29 oktober 2014
    He gefeliciteerd met deze bijzondere uitdaging
    Goed gedaan hoor, diep respect. We zullen jullie verhalen met belevenissen en fotos missen.
    Nu lekker genieten van alle luxe thuis
    Jan en Tiny
  17. Marjon vegter:
    29 oktober 2014
    Knap van jullie! ! Ik hoop dat jullie tocht jullie gebracht heeft wat jullie er van verwacht hadden. Eigenlijk meer dan dat! ! Nu genieten en zaterdag goede reis naar huis!
  18. Derkje Harms:
    30 oktober 2014
    Fantastisch dat jullie dit gedaan hebben.
    Een voorspoedige reis naar huis.
  19. Wietze Jonker:
    31 oktober 2014
    Klasse dames, gefeliciteerd!, in maart heb ik daar de marathon gelopen.
    Toen was het motto, alle wegen leiden naar Rome. Geniet nog even van de stad, het is de moeite waard,
  20. Janneke:
    1 november 2014
    hey stoere dames, gefeliciteerd!!! Geniet van deze superprestatie!!
  21. Jaap:
    4 november 2014
    Beste (ex)pelgrims,
    Van harte gefeliciteerd met het behaalde succes.
    Het zal wel even wennen zijn, nu!
    Dit vergeten jullie nooit meer en deze bijzonder ervaring dragen jullie mee, voor de rest van jullie leven!
    Jullie behoren tot de Happy Few!
  22. Frans wielens:
    7 november 2014
    Geweldig! Wat bijzonder. Jullie zijn aangekomen in Rome. Voetreis naar Rome. Echte pelgrims. Wat moet dit voor jullie
    een onbeschrijfelijke ervaring zijn. Jullie hebben een lange weg van 100 dagen achter de rug. Veilig aangekomen. De vlag mag voor jullie ook bij ons uit! Proficiat.
  23. VISENTIN LUIGI:
    29 november 2014
    Hallo !!
    I am Luigi, I met you in Italy, after Resia, you have just crossed the italian border. I was by bike, with other three friends and we were going to Germany and after to descend Danube till Black Sea.
    I see that you arrived in Rome !! Congratulations !! You are very strong womans.
    We arrived by bike to Black Sea and after to Ucraina. It was a long trip, 63 days by bike, but a very beautifull trip.
    If you send me you mail , i send a photo together.
    my blog:azzurri-orizzonti.blogspot.com (the photo is also in the blog)
    by by Luigi