Friedrichshaven - Feldkirch (Oostenrijk!!!!)

11 september 2014 - Feldkirch, Oostenrijk

De laatste nacht in Duitsland hebben wij doorgebracht in een pelgrimsherberg in Lindau. Super leuk. Eindelijk de kans om andere pelgrims te ontmoeten. Wij hebben er namelijk nog nooit één in het echt gezien. Wel van die neppers op de fiets. Alhoewel het ook leuk is om fietsende mensen te ontmoeten die naar Rome gaan. In Obersiggingen hebben wij samen met Frank van de bank gegeten en ervaringen uit gewisseld. Volgens een man die naast ons aan tafel zat, hebben fietsers naar Rome kleine zonden en wandelaars grote zonden. Ach dan kunnen Toos en ik er in ieder geval weer een paar jaar tegen aan!! Toen Toos en ik bij de herberg aankwamen, waren wij helaas de enige pelgrims. Wij hadden het hele pelgrimshuis voor ons alleen. Dus hebben wij met z'n tweeën de fles pelgrimswijn maar leeg gedronken. Jammer nu weten we nog niet hoe een echte pelgrim er nou uitziet.

Woensdag staken wij net voor Bregenz de grens over. Op de grens maakten we een selfie, deden we een vreugde dans en wandelden wij weer verder. Koel; wij zijn in Oostenrijk! Op naar de Alpen. Het is echter zo mistig dat wij nog geen berg hebben gezien. En wat je niet ziet, bestaat niet! Dus wij lopen nog met onze hoofd in de wolken op vlak terrein (langs de oude Rijn en de ill). Toch hopen wij op zon. Tot nu toe kennen wij de bergen alleen nog maar van de plaatjes die in de brochures op de camping liggen. En als wij de brochures mogen geloven is dit een prachtige omgeving.

De eerste nacht in Oostenrijk zijn wij hartelijk ontvangen door de pastoor. Hij heeft ons een slaapplaats aangeboden in het clubhuis van de kerk. De dirigent van het gospel koor nodigde ons uit bij de repetitie. Ach wij waren toch in de buurt. Toos en ik hebben de sterren van de hemel gezongen. Het was super leuk en heel gezellig. Maria stond te zwingen op tafel.

Toos en ik zijn warm gezongen voor een prachtig sound of music duet in de Alpen!

1. Arie:
    11 september 2014
    Als je echte pelgrims wilt zien moet je misschien eens samen voor de spiegel gaan staan. Jullie houden het mooi vol. Ben benieuwd hoe de alpen bevallen. Lijkt me wat hoger dan de Hondsrug :-)
  2. Siem en Jannie:
    11 september 2014
    Wat een mooie verhalen, we kijken er elke weer naar uit.
    Veel wandelplezier in de bergen.
  3. Ritalina:
    12 september 2014
    Elke morgen check ik mijn email. Ja vandaag zit er weer een verhaaltje bij. Dit lees ik dan ook met plezier. Dames, hoe jullie het doen, ik weet het niet, maar ga zo door. Veel plezier en ik hoop dat de zon jullie vandaag gaat begroeten, zodat jullie ook van de omgeving kunnen genieten. Hier is het ook een kleine wereld door mist, die gelukkig snel optrekt. Veel plezier.
  4. Tiny:
    12 september 2014
    He dames , geweldig , Duitsland al achter jullie gelaten. volgens mijn berekening al bijna op de helft. Succes verder en we lezen met veel plezier de verhalen
    gr Jan en Tiny
  5. Albertha:
    14 september 2014
    Die bergen zullen jullie vast nog wel komen te zien en anders kom je ze vast wel tegen :-)
    Hier prachtig nazomer weer wat bij jullie vast ook wel komt!
    groetjes en een dikke duim van je collega's Geert, Geertje en Albertha