Badiali - Narni

22 oktober 2014 - Narni, Italië

Het duurde even voordat we Assisi echt niet meer konden zien. Tot 25 km na Asissi zagen wij het stadje nog op de berghelling liggen. Assisi is mooi! Wij hebben hier dan ook een dag de toerist uitgehangen. Om Maria tevreden te stellen sliepen wij bij de Franciscaanse orde. Het had wat weg van een jeugdherberg, maar dan gerund door nonnen en monniken. Wij hebben hier vredig geslapen en zalig gegeten.

Wij vervolgen onze tocht over de Via Flaminia. De oude Romeinse weg van Milaan naar Rome. Op deze weg worden wij aangehouden door de politie. Het raampje gaat naar beneden en er komt een hele riedel Italiaans uit de mond van meneer agent. Ik geef aan geen Italiaans te kunnen. De agent gaat over in het Engels. De vraag is waar wij vandaan komen en waar we naar toe gaan. Meneer agent heeft namelijk een stuk naar Santiago gelopen en vroeg zich af of wij ook aan het pelgrimeren zijn. Een nieuwsgierige agent.

Dinsdag was Toos jarig. Dit hebben we gevierd met een lekker ontbijt, een mooie wandeling en een pizza. Jaja Toos is ook een oude pelgrim geworden!

Assisi ligt achter ons. Het is nu alleen nog Rome. Als alles volgens plan verloopt komen wij dinsdag aan op het Sint-Pietersplein. Maria brengt nog steeds het licht. Wij lopen nog alle dagen in de korte broek en een hemdje door de zon. Paus Franciscus kan de koffie en thee wel alvast klaar zetten, want Rome we kome......!!!!!

1. Henk:
    Mettete i saluti del Papa
  2. Pauline:
    22 oktober 2014
    Nog een weekje voor de boeg. Veel succes met de laatste loodjes.
    Liefs van Pauline P
  3. Jaap:
    Geweldig meiden!
    Dat jullie al een eind dag in gedachten hebben!
    Wat gaat dat toch vlug!
    Nog steeds met veel plezier lezen Els en ik jullie verhalen.
    De laatste loodjes! Zet hem op!
    Groetjes van Japie
  4. Maddie:
    23 oktober 2014
    Bijna in Rome,bijna het eind van deze reis. Maar zoals onze Friese troubadour Piter Wilkens zegt: Oan it ein fan eltse reis is het paad werom, liefs
  5. Cathrien:
    23 oktober 2014
    Wat goed dames. Geniet nog van het lekkere weer en het mooIe Italië. Leuk de "apecar" maar daar maken jullie geen gebruik van! De stal ruikt, succes met de laatste kilometers.
  6. Elly:
    23 oktober 2014
    Alle goeds bij deze laatste stappen naar de eeuwige stad.
  7. Sabyna:
    23 oktober 2014
    Top meiden de finish"in zicht" heel veel succes met de laatste kilometers.
  8. Gea:
    23 oktober 2014
    Oehhhhh! Wat spannend!!! Geniet en probeer alles zo bewust mogelijk mee te maken!(kan me voorstellen dat je in een soort roes bent, zo spannend die laatste kilometers!!) Heel veel succes en plezier!!
  9. Sanne de Vries:
    26 oktober 2014
    De laatste loodjes! Super knap! Geniet nog even van de laatste dagen en heel veel succes nog eventjes!!

Groeten,
    Sanne
  10. Fokje Haijema:
    27 oktober 2014
    De laatste loodjes!
    Zet 'm op kanjers!
  11. Albertha:
    28 oktober 2014
    Geen enkele collega doet jou dit na Toos!
    groetjes van de nachtdienst; Fokje, Yvonne, Roel, Janneke en Albertha