Tosens - Torento

23 september 2014 - Trento, Italië

De chocola smelt in de tas, de zonnebril zweet van de neus af, de hitte trilt boven het asfalt en de wolken verdampen in de lucht. Wij zijn in Italië. Zwetend lopen wij langs de Dolomieten en s nachts bibberen wij in onze tent. Overdag is het te warm om te lopen en s nachts te koud om te slapen. En toch doen wij het. Van de schnaps die wij kregen van de burgemeester in Oostenrijk krijgen wij het ook niet warm. 42% is toch iets te veel van het goeie. Gelukkig kwamen nichtje Susan en 'aanwaai'-neef Theo dit weekend ons verwarmen met dikke dekens, lekker eten, gezelligheid en wijn. Wij zijn opgewarmd voor de tocht door Italië. Tot nu toe bevalt het ons nog niet echt. De gastvrijheid die wij hebben ervaren in Duitsland en Oostenrijk is in Italië vervangen door toerisme. We moeten voor alles veel betalen. Behalve de trein en de bus; die zijn heel goedkoop. De verleiding is soms groot, vooral vandaag. We hadden een echte baaldag. Wij wilden een greep doen naar Maria voor een enorme slok. Gelukkig kregen wij (gratis!!!) van de slager allebei een stuk worst. Daar hebben wij onze tanden ingezet en Maria zag dat het goed was. In Trento hebben wij onze eerste stempel gehaald in de Dom, een goedkope jeugdherberg gevonden en een glutenvrije pizza gegeten. Zo kwam alles toch weer goed. Maria staat tevreden op het nachtkastje en waakt over ons en nog 4 andere Italiaanse vrouwelijke kamergenoten. En als wij over de snelweg heenkijken is de omgeving hier echt super mooi!! Wij zijn over de helft van onze dagen; dag 53! Op naar Verona!

1. Elly:
    23 september 2014
    Die pizza heb je dubbel en dwars verdiend, bikkels.
  2. Pauline:
    Dag stoere meiden
    Jullie lopen in een omgeving waarbij vele tochten heb gemaakt in een ver verleden.
    Wens jullie een goede reis naar Verona.
    Liefs van Pauline P
  3. Marieke:
    23 september 2014
    Bikkels!!! Super goed bezig!!
    En wat weer een leuk verhaaltje Anniek!
    Goede reis en kijk goed uit!!

X Marieke
  4. Marieke Bl:
    Ha toppers!

Italie, het klinkt alsof jullie er bijna zijn. Maar ik lees dat het pas de helft is. ;) Hopelijk krijgen jullie de Italiaanse smaak snel te pakken en voelen jullie je wat meer thuis. Het zal vast niet de laatste pizza worden, geniet ervan en heeeel veel succes en toi toi toi! Lfs, Marieke
  5. Ritalina:
    Ciao e bon viaggio. Saluti
  6. Willem:
    24 september 2014
    Oke, het is om. Maar de westkant van het Gardameer is mooi(er).
    Succes!
  7. Clarina:
    24 september 2014
    Hopelijk wordt de ervaring met Italië beter. Ze hebben veel meer dan alleen pizza hoor ! Maar is het zo beroerd daar dat jullie er geen een foto van hebben gemaakt ? Veel succes nog hoor !
  8. Lisette:
    25 september 2014
    We volgen jullie getrouw!!
    Groetjes van de avondploeg Renate, Aagje, Auke, Wytske, Ellen en mijzelf!!
  9. Jaap:
    26 september 2014
    Nou, jullie mogen best eens een baaldag hebben hoor!
    Menigeen had de wandelschoenen al aan de wilgen gehangen!!
    Hopelijk wordt het klimaat ná de Dolomieten wat vriendelijker net als de Italianen.
  10. Astrid:
    28 september 2014
    Wat een geweldige reis maken jullie. De pizza had je wel verdient Toos.
    Groeten van je collega,s uit de nachtdienst. Paulien en Astrid
    Nog een klein stukje en jullie zijn er.hahaha.
    Zet hem op!!!!Gaat jullie goed!!!