Jülich - Euskirchen

18 augustus 2014 - Euskirchen, Duitsland

Als Jozef en Maria liepen wij afgelopen avond door Euskirchen. Alhoewel de vergelijking met de ezel is beter. Met Maria en de bepakking achterop onze ruggen liepen wij door de stad. Kerk dicht en hotels vol. De kassamevrouw kwam met een goed idee; een goedkoop hotel hier in de buurt. 'Wie weit ist das vonab hier?' Een uur lopen. Geen optie. We kunnen niet eens meer 10 minuten lopen. We hebben er vandaag al 33 km opzitten. Laatste optie is Hotel Regent. Voordat ik bel, doen we een schietgebedje. Onze gebeden worden verhoord; Hotel Regent heeft toevallig nog een kamer vrij. Er heeft net iemand afgebeld. We liggen dus nu dus op bed en maken volop gebruik van de wifi. Gisteren ging het vinden van een slaapplek een stuk gemakkelijker. Wij lopen het pfarrburo in en vragen aan meneer pastoor om een slaapplek. Die krijgen wij. Gisteren hebben we midden inde stad Düren geslapen in het huis naast de kerk. Heel bijzonder. Omdat de kerk toch om de hoek was en wij pelgrims zijn en omdat het ook nog zondag was, zijn Toos en ik naar de kerkdienst gegaan. Wij zijn pelgrims op en top! Toos heeft de afstanden nog eens nageteld. Geen 300 km, maar al 380 km op de teller. Hoppa! Toos en ik ezelen nog even verder. Maria klotst vrolijk achterop mijn rug. Samen gaan we op zoek naar de volgende stal.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Sanne:
    18 augustus 2014
    Leuk om te lezen wat je allemaal meemaakt onderweg naar Rome! Wat ontzettend bijzonder zeg! Succes met 't volgende stuk :)
  2. Auke:
    Hallo pelgrims,

Vanuit de nachtdienst een groet!

succes morgen maaar weer. Dikke tuut tut van Joris, Keimpe, Margriet en Auke.
  3. Maddie:
    Hey Toos en Anniek,
    Wat een mooie ervaringen, genieten! kus
  4. Tiny:
    Hey Toos en Anniek
    Leuk om jullie verhalen te lezen
    fijn dat het zo goed gaat
    Succes!!
  5. Cor en jantsje:
    20 augustus 2014
    Hallo Toos en Anniek
    Wat fijn om weer wat van jullie te horen of liever gezegd: te lezen! Wat zijn jullie al ver en wat schrijf jij leuk Anniek!
    We wensen jullie een voorspoedige reis en hopen dat jullie veel aardige, gastvrije mensen zullen treffen.
  6. Jaap:
    21 augustus 2014
    Hola Toos en Anniek,
    Al zittend in onder de Spaanse zon, geniet ik weer van jullie belevenissen. Het lijkt me fantastisch dat je s'morgens opstaat en niet weet wat je op die dag allemaal aan onverwachte dingen tegen komt. Jullie dagteller tikt aardig door!
    Was ik nog maar jong, dan deed ik dit ook!
  7. Susanne:
    He,
    perlgrims gut und schoen, aber Euer deutsch
    wird unschlagbar gut, toppers zo doorgaan !
  8. Harm Steneker:
    Hallo Toos en Anniek
    Vanuit St Niek volgen wij jullie pelgrimstocht.
    Super zoals de reis verloopt.Ik hoor net dat jullie een feestje vieren.
    Gefeliciteerd en veel succes met de reis .
    Harm en Greetje
  9. Rommie:
    23 augustus 2014
    Toppie froulju. Goed te lêzen dat it sa goed giet. Hooplik sit it waar wat mei?
    Sukses en in protte wille tawinske.